Pages

Monday, May 5, 2008

Dusseldorf


Afgelopen weekend ben ik samen met mijn manneke naar Dusseldorf geweest, wij verbleven in het Nikko hotel (japanse keten), een mooi hotel met faciliteiten zoals Tatami rooms, Teppan-Yaki Grill Room en sushi bar. In het restaurant grill room ontmoette ik Emiko (rechts op de foto) waar ik mee aan de praat raakte en ik vertelde haar dat ik graag door een japanse vrouw in een kimono gekleed wilde worden gezien het een japanse aangelegenheid is maar dat dit niemand in het hotel kon doen(vriend had mailtje gestuurd met dit verzoek). Emiko zei dat zij dit graag wilde doen waarop ik zei dat ik dit fantastisch zou vinden. De volgende dag om 15.00 hadden we afgesproken samen met Miki welke de vertaling zou doen gezien Emiko slecht engels/duits sprak. Het was ontzettend leuk om dit mee te mogen maken en op de foto kun je het resultaat zien. Deze twee dames doen er ongeveer 15 minuten over om zich aan te kleden.

Emiko and Miki thanks again for your time and effort.

Tevens heb ik een nieuwe kimono gekocht welke ik op een later moment zal laten zien maar hiervoor moet ik nog wel wat spulletjes kopen en nu maar veel oefenen en oefenen wil ik een kimono aan kunnen doen in 15 minuten.

2 comments:

Kyuukaryuko said...

Wauw, je ziet er mooi uit hoor! En een mooie kimono. Ik wou dat ik mezelf in 15 minuten kon aankleden in kimono, maar een dik half uur is ook niet slecht toch? Het moeilijkste is nog altijd de obi in je eentje knopen. Thank god voor hulpmiddeltjes zoals een obiclip ^_^

ROTA said...

Dank je, de kimono heb ik mogen lenen van de meiden daar.
Deze dames dragen bijna iedere dag een kimono dus dan hebben zij redelijke ervaring kun je wel zeggen.
Dat jij jezelf in een dik half uur kan aankleden is toch toppie!
Ik ben nog druk bezig om de kimono op de juiste wijze aan te trekken en de obi, daar ben ik nog niet eens aan begonnen. Ooit zal het wel lukken.