Pages

Saturday, May 31, 2008

Nijodaiko knot obi


Hier is dan mijn eerste Nijodaiko obi. Moet zeggen dat door middel van de ichiroya dvd het een stuk makkelijker is geworden dan alleen met een boek.
Nou ja makkelijker, het heeft toch nog wel veel geduld van mij gevraagd en dat is niet één van mij deugden zullen we maar zeggen.
Ik zal nog wel naar een andere obiage op zoek moeten want deze hoort oorspronkelijk bij de furisode kimono en nog een mooie obijime want dit is gewoon een veter.(hopelijk niet al te duidelijk te zien).
En zoals op de foto te zien is, is er erg veel enthousiasme van Jinx.
Haar commentaar op deze opmerking was als volgt: vogels, vliegjes en andere katten zijn veel interessanter dan een lap stof waar de baas mee aan het stoeien is en ik toch niet mee mag spelen. Ja, wat moet je daar nou nog op zeggen.

7 comments:

Kyuukaryuko said...

Wauw, mooie kimono hoor! En de obi is netjes geknoopt zeg! Heb je een obiclip gebruikt of is dit met een 'echt' knoop?

ROTA said...

Dank je,ben zelf ook happy met de kimono.
Voor de knoop ik heb geen obiclip gebruikt want deze heb ik nog niet.
Is het handig om er één te hebben?
By the way, heb je je nieuwe kimono's en obi's al ontvangen of zit je nog vol ongeduld te wachten?

Kyuukaryuko said...

Een obiclip is handig, vooral als je je obi op jezelf knoopt.
Ben nog steeds aan het wachten...

Unknown said...

Erg mooie kimono en obi. Ziet er goed uit. Ik moest even je blog zoeken, maar nu weet ik het zeker, jij hebt vanmiddag toch bij mij in de winkel een kimono tansu gekocht? Geweldig! Ik had wel door dat hij naar een echte kimono liefhebber ging en ik dacht je ook te herkennen, maar wist t niet zeker. Leuk hoor! Altijd leuk wanneer kasten een fijn huis krijgen en ook nog gebruikt gaan worden daar waarvoor ze gemaakt zijn...
Mocht je de 19de tijd hebben kom dan vooral langs, met je furisode dan wikkel ik je er helemaal in. Misschien tot dan en ik hoop dat je blij bent met je kast.
Groetjes Berber

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.
ROTA said...

Ben erg blij met de kast en ga proberen de 19de langs te komen dus misschien tot dan!

Unknown said...

Gelukkig! En gezellig wanneer je komt Kyuukaryuko is er ook ^_^